Чи можна жити без конфліктів?

Карантин та самоізоляція дає унікальну можливість провести більше часу з родиною, ніж будь-коли раніше. І хоча це гарна новина, але це не означає, що це легко. Робота, навчання та веселощі разом 24/7, сім днів на тиждень, неминуче спричиняють конфлікти. То як зменшити сварки та напругу між близькими?

Існує декілька найпопулярніших причин виникнення конфліктних ситуацій під час карантину.

1.Конфлікт, пов’язаний з вірусом та ризиками

Відмінності між людьми, у віці, джерелах інформації тощо можуть змусити членів сім’ї по-різному ставитися до вірусу та його ризиків. Але варто поважати думки всіх.

Розширюйте співчуття до людини, яка відчуває себе інакше, але також виступайте за вашу точку зору. Поясніть свою зону комфорту та дискомфорту і попросіть членів родини робити те саме.

2.Конфлікт, пов’язаний з домашніми справами

Коли всі постійно вдома, то збільшується кількість домашніх справ, зокрема потрібно більше страв готувати, мити більше посуду, прибирати.

Щоб полегшити роботу над домашніми справами створіть «кермо справ».  Будьте креативні та створіть список, коли та кому необхідно зробити ту чи іншу справу.

3.Конфлікт через відсутність простору

Ви та ваша родина можуть відчувати, що ви зараз живете «один над одним», тому спробуйте розділити будинок всередині. Тобто дати членам родини можливість працювати чи вчитися в різний час і різних кімнатах.Щоб створити ефективні робочі місця, ви можете призначити різні приміщення для різних видів діяльності.

Завжди уникати конфлікту не вийде

Уникнення стресових ситуацій – це одна з функцій людської психіки. Але і мовчати, якщо вас турбує щось у поведінці та діях близької людини, не можна. Проблема залишається невирішеною, тоді як

усередині скупчуються  образи, підозри, напруга. Невисловлене рано чи пізно вирветься назовні – і  тоді скандалу не оминути. Вчіться говорити про те, що вас турбує, вирішувати конфліктні ситуації, перш ніж вони призведуть до сварок.

У деяких випадках лайка може виникнути навіть від нудьги.

Не займайте оборонну позицію

Ми не любимо визнавати, що є причиною проблеми, тому гостро реагуємо на зауваження. Натомість, ми замикаємося, відмовляємось визнавати проблему, перекладаємо відповідальність на інших. Припиніть сприймати слова як докір і почніть працювати над помилками без самоприниження і драми. Коли відчуєте, що насправді на вас ніхто не нападає, а близька людина хоче як краще – необхідність «захищатися» відпаде.

Узагальнення ще нікому не допомагали

Уникайте їх, бо вони нагадують про минулі конфлікти та викликають ще більший негатив. Це одна з найпоширеніших помилок нашої свідомості – схильність сприймати за правило будь-який єдиний випадок. Наприклад, «ти ніколи не звертаєш на мене уваги» або «ти завжди робиш як хочеш». Краще зупиніться і подумайте, чи так це насправді? І переходьте до наступного пункту.

Ви не вмієте читати думки. Ніхто не вміє

Деякі вважають, ніби «знають», що думає або відчуває інша людина. Ця хибна інтерпретація дій, настрою, навіть випадкових поглядів породжує ще більше нерозуміння і ворожнечу. Не поспішайте робити висновки, у яких заздалегідь підготували для себе роль «жертви». Якщо близька людина сумує, то причина не обов’язково у вас. Можливо, вона втомилася, занедужала або піддалась весняній хандрі через карантин. Шукайте одне в одному взаєморозуміння і підтримку, не робіть необґрунтованих висновків.

Дані поради діють не лише в умовах карантину, а у будь-яких конфліктних ситуаціях у нашому житті. Важливо пам’ятати, що конфлікт це лише зустріч різних інтересів, поглядів та переконань. Конфліктну ситуацію можливо використати  як каталізатор більш глибокого вивчення внутрішнього світу іншої людини, розуміння її та як результат зміцнення стосунків.